2010. április 29., csütörtök

10 éves a Dokk - 8. beszélgetés

2010.05.06. 18:00 Ráday Könyvesház
1092 Budapest, Ráday u. 27.

A 10. éves Dokk estsorozatának 8. állomásán ezúttal Mülléder Máriát, Karaffa Gyulát és Papp Für Jánost faggatjuk. Szó esik a jelenleg meglévő (munka)morálról a műhelymunka tekintetében, a Dokkon tapasztalható alkotói interakciókról, a versbázis kanonizáló szerepéről, verseszményről, költészetről.
Az est moderátora: Tesch Gábor Ferenc

A MASZRE, a Magyar Szak- és Szépirodalmi Szerzõk és Kiadók Reprográfiai Egyesülete támogatásával.

Az est majd 70 Mb-os hanganyaga innen letölhető:

8. Dokk-est

Néhány kép az estről:











7 megjegyzés:

  1. Most hallgattam végig a 8. dokk est anyagát. Ahogy a saját estemen, úgy ezen sem sikerült személyesen ott lennem, pedig nagyon jól esett, hogy Mari kért, legyek ott. Így csak távolról lehettem köztetek: nagyon érdekes beszélgetés volt; a hanganyagban, véleményekben a szerzők versei tettenérhetők. Én egy személyes véleményt tennék hozzá, amit elmondtam volna valószínű, ha ott vagyok: kevés embernél láttam olyan fejlődést, mint a Mari esetében. Nem az ismeretanyag hiányzott, az mindig is megvolt, hanem annak összerendezésében következett be olyan változás, ami egészen különleges. Ebben úgy érzem, nagy szerepe volt a dokknak, a dokkos szigorúságnak - ez minden ellenkezése ellenére, és úgy épült bele a költészetébe, hogy az általam dokkos versnek nevezett (a "dokkos verset" nem pejoratív értelemben használom!!)stílustól távol maradt, a saját stílusán belül maradva, azt megőrizve jött létre valami számomra egészen érdekes. És jó volt látni, hogy a dokkon ezt felismerték.
    Még egyszer: sajnálom, hogy nem lehettem ott - jó lett volna személyesen is megismerni Karaffa Gyulát, akivel olyan jó volt nagyítózni, mikor a nagyító működött, és Papp Für Jánost, akiről most megtudtam, hogy tkp. földim - Debrecen és Böszörmény nincs messze egymástól. No és persze a moderátort/kritikusomat, tgf-et, akivel a saját 1/3 estem előtt jó néhány mélt váltottunk.:)Meg a közönségbőlki tudja kit - mert ugye első a szöveg, ahogy ez a vitában is elhangzott, de azért a mögötte levő élő embert jó megismerni..
    (Marit ismerem személyesen, a Héttorony esten találkoztunk Debrecenben)
    És még egyszer köszönöm a beszélgetést

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Kevés helyen publikálok általában. Szeretem, ha van egy állandó meleg otthonom, egy anyabázis, ahol lehorgonyozhatok. Tegnap délutánig a 7torony volt ez a hely, ma hajléktalanná lettem.
    A Dokk jelentette számomra a kikötőt, soha, egyetlen fórumon sem tagadtam meg, nem is titkoltam el, hogy rengeteget köszönhetek az itteni szerkiknek, megtalálták rajtam a fogást, a szigort, ahogyan és amilyen nevelési módszerrel közelíteni lehet hozzám. Érzékeny adó-vevőkészülék vagyok, öntörvényes kirohanásaimat ismeri mindenki, aki beleolvas az üzenőfalakba, de képes vagyok belátni, ha hibázom.
    Köszönöm, hogy ott lehettem-tünk, nagyon jól éreztem magam, jó volt veletek találkozni személyesen. Nagyon várom azt a szerver gyógyulást...

    VálaszTörlés
  4. Pásztor a nyájnak? Nem barikák gyülekeznek a dokkon
    Felnőttek, felelős társak, nem akolmelegért sí
    ró puha gyapjas nyírni, terelni való tömegáru
    Nos, de ha mégis: pásztor a nyájért, az meg a pásztor
    sorsáért felelős

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Mivel nincs hol tudatni, így ide írom:

    www.karaffamese.freewb.hu

    www.karaffagye.freewb.hu

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés